טיפול פסיכולוגי און ליין – כל מה שאתם צריכים לדעת

טיפול פסיכולוגי און ליין

 

שני העשורים האחרונים הביאו עימם לעולם קרש מקפצה טכנולוגי עצום בכל הקשור בדינאמיות של עסקים שונים ומגוונים לעבוד מרחוק ולבצע פגישות עבודה און ליין על גבי רשת האינטרנט. זה החל בקניית מוצרים, עבר לשירותים מגוונים כולל למידה מרחוק ובשנים האחרונות ניתן לראות כי גם ענף הטיפול עשה את המקפצה הטכנולוגית הזו וכך נוצר לו "טיפול פסיכולוגי און ליין". כיום למעשה אדם יכול להיעזר בטיפול פסיכולוגי או טיפול זוגי מבלי לצאת מהבית ומכל מקום בעולם. במאמר זה נסביר מהו טיפול פסיכולוגי און ליין? למי הוא מתאים ואיך הוא מתבצע? ונדבר גם על העלויות שלו.

האם הטיפול יעיל באותה מידה כמו המפגש פנים מול פנים?

התשובה היא כן! טיפול פסיכולוגי אשר מתבצע בקליניקה מתבסס ברוב המקרים על שיחה בין המטופל לבין הפסיכולוג\ית. שני החושים שעובדים בטיפול הם חוש השמיעה וחוש הראיה. טיפול פסיכולוגי און ליין מתבצע כיום באמצעות תוכנת הסקייפ או תוכנת הזום, תוכנות אלו מאפשרות לפסיכולוג\ית ולמטופל לשמוע אחד את השני וגם לראות אחד את השני, כך שלמעשה שני החושים אשר מתקיימים במפגש בקליניקה, מתקיימים גם בטיפול און ליין. מהניסיון שלנו ושל אחרים, טיפול המתבצע און ליין הוא יעיל ממש כמו במפגש פנים מול פנים. השיחה המתקיימת בין המטופל לפסיכולוג\ית מתבצעת בדיוק אותו דבר כמו בקליניקה ואין כלל שינוי בטכניקת הטיפול. כמו כן, מטופלים שמתנסים בטיפול און ליין מרגישים תוך מספר דקות את הנוחות שבמפגש זה וכמעט שאינם חשים בהבדל. למעשה רבים מהמטופלים מרגישים שלא בזבזו את זמנם בנסיעות לקליניקה וגם צמצמו עלויות, כך שאולי ניתן לומר כי טיפול פסיכולוגי אונליין הוא אפילו יעיל יותר בחלק נכבד של המקרים.

האם זה מתאים לי ובאילו מקרים מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי אונליין?

טיפול פסיכולוגי און ליין מתאים כמעט לרוב הטיפולים הפסיכולוגיים הקיימים. לדוגמא: טיפול בחרדות, טיפול בדיכאון, טיפול בפוסט טראומה טיפול זוגי ועוד סוגים מגוונים של טיפולים המתבססים על שיחה, שיתוף, ייעוץ והדרכה. אנו ממליצים לפנות לטיפול פסיכולוגי אונליין במקרים בהם התחלתם טיפול עם פסיכולוג\ית ועברתם להתגורר בחו"ל, אך אינכם מעוניינים להפסיק את הטיפול, במקרים בהם חיי היום יום שלכם עמוסים מאוד ואתם לא מצליחים לפנות זמן להגעה לטיפול בקליניקה, אך יכולים לפנות שעה מזמנכם לטיפול און ליין כאשר אתם נמצאים בביתכם או כאשר אתם מעוניינים לחסוך את הזמן והעלות של הנסיעות בהגעה לקליניקה וכמובן מקרים נוספים כדוגמת וירוס הקורונה שעכשיו שינה את פני העולם ויצר צורך בריחוק פיזי חברתי. במקרים אלו טיפול פסיכולוגי און ליין בהחלט יכול להתאים מאוד עבורכם.

איך מתבצע טיפול פסיכולוגי און ליין?

אצלנו במכון יוגב, טיפול פסיכולוגי און ליין מתבצע בעזרת תוכנת הסקייפ. מדובר על תוכנה אשר עובדת על גבי רשת האינטרנט שמאפשרת שיחת וידאו מרחוק בין מספר אנשים. אדם שמעוניין לבצע מפגש פסיכולוגי און ליין זקוק לארבעה דברים פשוטים: מחשב, (או טלפון סלולרי) אוזניות עם פומית דיבור(מיקרופון), חיבור לאינטרנט והורדה של תוכנת הסקייפ למחשב. הורדת התוכנה למחשב נעשית באופן פשוט מאוד. לאחר שתקבעו את זמן הפגישה הראשון בשיחת טלפון רגילה, המטפל/או אתם תחייגו דרך תוכנת הסקייפ תקינות הקו ייבדק ותתחילו בפגישת האון ליין. כמו שאתם מבינים מדובר בפרוצדורה פשוטה מאוד ויעילה שכיום מתאפשרת לכל אחד.

אוקי, אני רוצה עזרה! כמה עולה טיפול פסיכולוגי אונליין?

טיפול פסיכולוגי און ליין עולה למטופל פחות מטיפול פסיכולוגי שמתבצע בקליניקה. הסיבה לכך שבטיפול אונליין אתם משלמים על השירות עצמו ללא תוספות של תשלומים כמו נסיעות לקליניקה, תשלום על זמן עבודה שפספסתם, עלות בייביסיטר .הזמן שאתם משקיעים הוא שעה בלבד. הנעשית בנוחות שלכם ובמקום הבטוח שלכם. יש בכך יעילות רבה וחסכון עבור המטופלים.

למכון יוגב ניסיון עשיר של מעל ל 40 שנה בטיפול פנים מול פנים,  17 שנה בטיפול און ליין בו המכון עזר לאלפי מטופלים וממשיך כיום לעזור לאלפים רבים בארץ ובעולם.

לסיכום, אם גם אתם מחפשים טיפול פסיכולוגי יעיל ממש כמו טיפול פנים מול פנים, אשר לא מבזבז לכם זמן על נסיעות ומחירו משתלם, פנו אלינו למכון יוגב ונשמח לעמוד לשירותכם.

לשיחת ייעוץ חינם חייגו 04-9983847 או 054-6295595